Alina Nicolau: Vom încerca să creştem producţia la 3 milioane lei pe lună

În urma concursului pentru postul de director al Regiei Autonome de Drumuri şi Poduri Argeş, Alina Nicolau a revenit pe funcţie, după ce demisionase în iulie. A avut un singur contracandidat, Iulian-Dan Cristea, care a obţinut doar 51,66 puncte, sub minimul de 75, în timp ce ea a primit 90 de puncte. Alina Nicolau lucrează la Direcția de Drumuri de când a terminat facultatea, adică de 21 de ani. Aceasta ne-a dezvăluit care sunt planurile sale ca manager, pentru următorul mandat de patru ani, dar şi care sunt „găurile” din instituţie, pe care trebuie să le acopere.

# În ultimii doi ani, foarte mulţi furnizori de materiale reclamau faptul că Regia nu face plăţile şi îi duce în imposibilitatea de a îşi mai derula activitatea. Care este situaţia acum?

- Cu furnizorii nu poţi să ajungi la zero, pentru că sunt acele plăţi la termen. Nu mai avem restanţele acelea uriaşe din perioada în care ne-au fost blocate conturile. Mai avem de eliberat cauţiuni în jur de 1.000 lei, blocate la CEC, cauţiuni în procesele cu romii, care sunt tot banii furnizorilor. Nu o să ajugem niciodată cu ei la zero, dar am plătit majoritatea datoriilor vechi.

# La ultimul audit, realizat după venirea noului preşedinte al Consiliului de administraţie, se vorbea de pierderi anuale de 20 miliarde, din cauza utilajelor vechi. Cum le veţi diminua?

- Pierderi se înregistrează, dar acum, prin achiziţiile care s-au făcut la nivelul Consiliului Judeţean, se simte o reducere. Mă refer aici la punerea în funcţiune a staţiei de asfalt, achiziţii precum laboratorul, cele două autobasculante 8X4, maşinile de transport muncitori şi trailerul. La noi costurile cu trailerul şi maşinile vechi însemnau pierderi foarte mari. După ce ieşeau pe poartă, până făceau cursa de asfalt, era imposibil să nu se rupă ceva la ele şi trebuiau reparaţii peste reparaţii. Ne-au luat şi taloanele la ele, pentru că nu mai funcţionau bine şi nu mai corespundeau. Vor mai urma şi alte achiziţii care ne vor ajuta să ne eficientizăm activitatea.

# Care sunt primele măsuri pe care le veţi lua?

- Prima măsură: organigramă nouă. Trebuie suplimentat numărul de muncitori şi diminuat personalul TESA. Obligatoriu!
Vom încerca să executăm mult mai multe lucrări decât până acum, adică producţia să ajungă undeva la 3 milioane de lei lunar, ca să nu mai înregistrăm pierderi. O să renunţăm la tot ce înseamnă servicii externalizate. Pentru calculatoare vom angaja un singur om, care va administra site-ul Regiei şi va asigura şi service-ul la calculatoare. Astfel, nu vom mai plăti pentru mentenanţă, care ne costa foarte mult.
Vom renunţa la serviciile de protecţia muncii şi deja am trimis doi angajaţi ai noştri la specializare. O să avem propriul laborator pentru staţia de asfalt. Până acum aveam contract cu un laborator privat, iar costurile pentru realizarea tuturor probelor erau foarte mari. Am publicat şi scoaterea la concurs a postului de şef de laborator atestat, pentru că laboratorul nu poate funcţiona fără şef de laborator. O să mai avem de angajat un şef de staţie de asfalt şi sigur vom găsi o persoană specializată.

Comentarii

Comenteaza la aceasta stire!

Citeste din aceeasi categorie