VESTE PENTRU ELEVI! Se modifică BAC-ul la Română!

Examenul național la Limba și Literatura română va fi susținut după un nou model, începând din 2018. Modificările vor apărea și în simularea susținută de elevii de clasa a XI-a, în 2017. Subiectele vor fi structurate diferit față de anii precedenți.

Modificarea structurii subiectelor pentru simularea probei scrise la Limba română s-a facut printr-un ordin al ministrului Educației, semnat în data de 4 ianuarie 2016 de Mircea Dumitru (OMENCS 3004/4.1.2017).

CITEȘTE ȘI ... NOUL COD RUTIER intră în vigoare sâmbătă

Într-o nota trimisă de Ministerul Educației către inspectoratele școlare din țară, se precizează că testul va fi structurat, ca și inainte, în 3 subiecte.

Subiectul I (comun tuturor filierelor, profilurilor si specializarilor) are ca suport un text nonliterar, memorialistic, epistolar, jurnalistic, juridic-administrativ, stiintific, argumentativ, din domeniul audio-vizualului, la prima vedere si este alcatuit din doi itemi: un item semiobiectiv de tip intrebare structurata (A) si un item subiectiv de tip eseu (B);
Subiectul al II-lea (comun tuturor filierelor, profilurilor si specializarilor) are ca suport un text literar (epic liric sau dramatic) la prima vedere si consta intr-un item subiectiv de tip intrebare cu raspuns scurt;
Subiectul al III-lea (diferentiat in functie de filiera, profiluri si specializari) consta in elaborarea unui eseu sructurat si vizeaza aspecte de analiza tematica, structurala, stilistica a operelor literare studiate ce apartin autorilor canonici, curentelor culturale/literare, perioadelor, speciilor literare si/sau a tipurilor de texte mentionate in programa de bacalaureat.

 

Un fost sef al CNE și actualmente vicepreședinte al Consiliului Tineretului din România, Horia Onita, a explicat în ce constau modificările, dar și unde nu s-a umblat deloc.

"1. Subiectul I s-a structurat mult mai bine. S-au eliminat cerintele pur tehnice ale constructiei textului si abordarea e mult mai interactiva si atractiva pe intelegerea mesajului si interpretarea lui. Mult mai simplu si prietenos, se evalueaza competentele, nu invatarea unor notiuni neaplicabile. Se adauga si un scurt text argumentativ, bazat pe fragmentul de la subiectul I.

2. Subiectul II devine text argumentativ pe incadrarea in curent literar a unui text dat, destul de relevant. Ti se da un text si curentul din care face parte, trebuie sa argumentezi de ce. Din nou, mai aplicat. Va conta mai mult sa stii sa legi teoria unui curent literar de text.

3. Subiectul III ramane marea mea dezamagire. Adica ce era pana acum. Sa inveti pe de rost opere literare. M-as fi axat pe cultura generala din opere + creatie si gandire critica + corelatii din literatura. Pacat, in continuare elevii vor trebui sa zica In opinia mea,.. si apoi sa copieze un critic literar", a precizat pe pagina sa de socializare Horia Onita.

Comentarii

Comenteaza la aceasta stire!

Citeste din aceeasi categorie