NOUTĂȚI PENTRU MAI MULTE DRUMURI DIN ARGEȘ!

BUGETUL PE 2017! NOUTĂȚI PENTRU MAI MULTE DRUMURI DIN ARGEȘ!

Deşi autostrada Piteşti-Sibiu este menţionată ca făcând parte din proiectele prioritare ale Ministerului Transporturilor din acest an, proiectul de buget nu face nicio referire punctuală cu privire la alocarea vreunei sume de bani în 2017 pentru această investiţie vitală pentru economia Argeşului. Nici măcar în estimările până în 2020 nu se pomeneşte ceva despre bani alocaţi acestei autostrăzi. Aceeaşi poveste şi cu Transfăgărăşanul, menţionat negru pe alb la capitolul priorităţi, dar pentru care nu se alocă niciun leu în 2017. De asemenea, lipsesc cu desăvârşire şi alte drumuri făcute praf, precum cel care leagă oraşele Câmpulung şi Curtea de Argeş. În schimb, apar ceva fonduri pentru lucrări mai vechi, care reprezintă practic resturi de finanţări, şi acelea eşalonate pe ani de zile.

Centura Piteştiului
Fără a se preciza concret ce lucrări vizează fondurile ce urmează a fi alocate, în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor sunt prevăzute 2,5 milioane de lei pentru finanţarea variantei de ocolire a Piteştiului, proiect demarat în 2004. Suma reprezintă doar o parte din cele peste 22 de milioane de lei rămase de finanţat la sfârşitul anului 2016 şi eşalonate pe termen lung, pe durata unui număr nespecificat de ani.

DN 73 - Piteşti-Câmpulung-Braşov
Până în urmă cu câţiva ani, DN73 era cel mai înjurat drum din România, însă în ultimii ani o parte din şoseaua care leagă Piteştiul de Câmpulung şi Braşov a fost reabilitată. Şi în 2017 sunt prevăzuţi bani pentru această investiţie, mai exact 107 milioane de lei. Proiectul început în 2012 are însă o valoare de 540 de milioane de lei, din care până acum s-au decontat doar 122 milioane. Restul banilor, peste 300 de milioane lei care ar trebui - cel mai probabil - să asigure finanţarea reabilitării porţiunii dintre Câmpulung şi Braşov, nu este prevăzut nici măcar în estimările pentru următorii trei ani. Pe de altă parte, tot în 2017 sunt alocaţi ultimii bani care au rămas de plătit pentru proiectul de lărgire a DN 73 pe 4 benzi de circulaţie între km 7 şi km 11, respectiv 60.000 de lei.

Drumul expres Craiova-Piteşti
Valoarea totală a acestei investiţii, aprobată încă din 2008, este estimată la uriaşa sumă de 3,87 miliarde de lei noi. Conform proiectului de buget, lucrările sunt programate să înceapă abia în 2021. Cu toate acestea, în 2017 vor fi alocaţi 161.000 de lei, cel mai probabil pentru elaborarea unor documentaţii.

DN 67B Piteşti-Drăgăşani
Atribuit firmei Strabag în 2012 pentru 86 de milioane de euro, contractul care prevedea reabilitarea a 188 km de drum între Piteşti, Drăgăşani şi Scoarţa (o localitate din Gorj), a intrat în impas. Faptul că nu s-a făcut mai nimic pe acest drum are o explicaţie simplă: din cele 662 de milioane de lei, statul nu a plătit decât 1,7 milioane. Nici pentru următorii 4 ani par să nu fie fonduri pentru DN 67B, astfel că Piteşti-Drăgăşani va rămâne plin de gropi ca şi până acum.

sursa: saptamanalul ancheta