Consiliul Național al Elevilor - semnalează probleme „majore” la început de an școlar!

Într-un comunicat de presă remis sâmbătă, Consiliul Național al Elevilor arată că, în contextul elaborării manualelor pentru clasa a V-a, ministrul Educației propune apariția manualului pentru educație fizică, fapt ce nu poate soluționa nicicum adevărata problemă a sportului în școlile din România.

"Bazele sportive, sălile de sport și lipsa dotărilor sunt carențe majore ale sistemului de învățământ preuniversitar, ce își fac resimțite efectele negative asupra elevilor români — cei mai mulți nu consideră sportul o componentă a unui stil de viață sănătos, orele de sport au devenit facultative, implicit ineficiente, elevii nu sunt atrași să abordeze noi metode de practică sportivă, din cauza lipsei infrastructurii și a dotărilor necesare. Mai mult, majoritatea sălilor de sport nu pot fi folosite în perioada vacanțelor școlare, așa că nici măcar doritorii nu pot beneficia de oportunitate", susține Consiliul Național al Elevilor.

Potrivit sursei citate, Ministerul Educației propune drept soluție elaborarea unui manual pentru educație fizică, nicidecum plasarea accentului pe aspectul practic, pe modernizarea acestor spații, pe diversificarea ofertei școlare din punctul de vedere al practicii sportive.

"Corelând situația și cu menținerea unor manuale desuete, neconcordate acumulării de competențe-cheie și adevăratelor nevoi și priorități ale elevilor din societatea modernă, este cât se poate de clar că tentativele ministerului rămân forme fără fond, menite a înșela opinia publică", mai spun elevii.

Consiliul Național al Elevilor acuză și lipsa de transparență din comunicarea cu reprezentanții Ministerului Educației, precum și nerespectarea unor principii democratice elementare: asumarea unui dialog social onest și pliat pe dezideratele participanților direct implicați în sfera educațională.

În luna aprilie, în cadrul unei întruniri a Comisiei pentru manuale școlare, elevii au marșat pe necesitatea unei pregătiri temeinice a cadrelor didactice, astfel încât manualul să devină un instrument, nu în scop în sine. Cu privire la introducerea de noi manuale școlare, reprezentanții elevilor nu au mai fost consultați, așa cum ar fi firesc, având în vedere calitate de beneficiari primari ai educației, indică sursa citată.

"Așadar, considerăm că reprezentanții ministerului se concentrează în mod prioritar pe aspecte ce țin strict de formă, fără a putea interveni asupra hibelor ce marchează educația. Astfel, ne reconfirmăm poziția și atragem atenția asupra formării continue a profesorilor, asupra diversificării metodelor de predare și evaluare, asupra consolidării unor programe care să pună accent pe acumularea de competențe-cheie, cu adevărat utile în formarea profesională a elevului. Considerăm inadmisibile lipsa de transparență din spatele asumării unor astfel de decizii, întrunirea doar formală a comisiilor de lucru al căror scop, cel puțin aparent, este consultarea cu partenerii direct implicați în actul educațional, precum și comunicarea deficitară cu reprezentanții ministerului, care par a evita negocierile și discuțiile cu reprezentanții elevilor", se mai arată în comunicat.