Noul an școlar - experimentul COVID

Președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, a spus că soluția mai potrivită pentru aplicarea celor trei scenarii privind revenirea la școală ar fi fost adaptarea lor la nevoile fiecărei unități școlare. 

Acesta a afirmat că, înainte ca școlile să-și reia activitatea, acestea ar fi trebuit să exerseze noile proceduri și să nu înceapă experimentarea după ce intră copiii la ore.

„Răspunsul nu poate să fie unitar, pentru că modul în care au reușit diversele unități școlare să se pregătească este foarte diferit. Vorbim despre lipsa grupurilor sanitare în foarte multe școli. Problema nu e numai că se duc la grupuri sanitare care sunt în afara școlii, problema e cum se duc, dacă sunt suficiente, dacă persoanele care îngrijesc și curăță școlile sunt antrenate să facă acest lucru și cred că acea idee care a fost luată în derâdere de către unii, de pilotare, adică de exersare a procedurilor înainte de începerea școlilor, cred că era foarte potrivită și să nu începem să experimentăm după ce intră copiii în școli.”, a precizat Rafila. 

La Pitești, spre exemplu, încă mai avem școli fără apă caldă sau școli cu o singură femeie de serviciu... În condițiile astea, fiecare copil e pe cont propriu și la dispoziția hazardului. Care are noroc scapă, care nu... ghinion.

 

Sursa: Săptămânal Ancheta