DTO Tellur Rally Team gata de start! A început Raliul Perla Harghitei!

Raliul Harghitei 2018, gata de start!
Ajuns le ediția cu numărul 26, Raliul Perla Harghitei se defășoară în actuala configurație, cu cartierul general în municipiul Odorheiu Secuiesc, de cinci ani, 2018 fiind al treilea an de când suprafața de concurs este de asfalt, precedentele 23 de ediții fiind derulate pe drumuri de munte, de pământ. Pentru anul acesta organizatorii au pregătit un traseu de 416km, dintre care 122km fiind reprezentați de lungimea celor 12 probe de clasament derulate pe parcursul a două zile. Singura noutate față de ediția precedentă este reconfigurarea probei SuperSpeciale „Arpad Dietrich” care se desfășoară vineri de la ora 19.00 în centrul Municipiului Odorheiu Secuiesc.


Aseară a avut loc startului festiv, organizat în centru municipiului Odorheiu Secuiesc, iar startul oficial a avut loc acum câteva minute.


Echipa DTO Tellur Rally Team, reprezentată de campionul național, Valentin Porcișteanu, managerul Dolo Trans Olimp, Cristi Dolofan, Mihai Sandu, Bogdan Năstase, Delia Năstase, Dan Dobre, Gabriel Lazăr, Raul Badiu, Eugen Cărăgui, Robert Fus, Ramona Rusu, Sorin Crișan este gata de start.
În această dimineață, concurenții Harghita Rally au desfășurat un antrenament  oficial – Shakedown – în apropierea localității Forțeni.

Principalele puncte fierbinți ale raliului sunt reprezentate de proba specială 1 – „Bucin” cu o lungime de peste 29 km, superspeciala „Arpad Dietrich” și proba care a primit încă de anul trecut cele mai multe aprecieri din partea sportivilor – „Lueta” de 13,7 km, probă care contează și în clasamentul Power Stage.
Raliul are o configurație clasică: prima zi un grupaj de două probe speciale Bucin (29km) și Liban (16,4km) urmate de service și SuperSpeciala „Arpad Dietrich”; ziua a doua are o configurație cu trei probe speciale consecutive (Văleni – 6,5km; Sânpaul – 6,3km și Lueta – 13,7km) care se parcurg de câte trei ori, după fiecare buclă, concurenții revenind în Odorheiu Secuiesc pentru service și realimentare.

Clasament general CNRD 2018 după 4 etape:

1. Simone TEMPESTINI 124
2. Valentin PORCIȘTEANU 121
3. Dan GÎRTOFAN 93
4. Bogdan MARIȘCA 66
5. Manuel MIHALACHE 54
6. Constantin AUR 47
7. Gergo SZABO 35
8. Florin TINCESCU 22
9. Sorin BADEA 21
10.Alexandru PIȚIGOI 19

Membri
#3 Valentin Porcișteanu / Dan Dobre - Skoda Fabia R5
#17 Raul Badiu / Gabriel Lazăr - Suzuki Swift Sport
#81 Bogdan Năstase - Delia Năstase - Mitsubishi Lancer Evo
#88 Cristian Dolofan - Mihai Sandu - Mitsubishi Lancer Evo IX
#413 Eugen Cărăgui - Robert Fus - Dacia Sandero
#414 Ramona Rusu - Sorin Crișan - Dacia Sandero

 

 

Înainte de cursă, Vali Porcisteanu a răspuns mai multor întrebări pentru secțiunea de Question & Answer.

RallyMax: Salut! La mijlocul sezonului, povestim despre primele 4 etape din 2018. Care au fost pentru tine plusurile si minusurile evolutiilor si rezultatelor din prima jumatate a campionatului?

Vali Porcisteanu: Am debutat in 2018 cu o noua masina, pe care mi-am propus sa o descopar cat mai repede, in vederea obtinerii de rezultate bune, in zona podiumului general. Dupa ce ca lucrurile nu au fost deloc usoare pentru mine, ne-a mai pus si vremea de la Brasov ceva probleme in cele doua zile de concurs. A fost un prim raliu in care am vazut ce trebuie sa fac si am realizat ca este ceva de munca pana ne vom imprieteni bine… Clujul a fost si el cu ceva belele, intreruperi de alimentare plus o pana care ne-au aruncat mult in spate, dar in ziua secunda am facut o cursa buna de recuperare si am “prins” un nou loc pe podium la final de raliu. Asteptam cu mare nerabdare “intrarea” pe macadam, pentru a profita si mai mult de calitatile R5-ului. Avand in vedere ca sunt un mare impatimit al acestui tip de suprafata, am reusit sa obtin timpi competitivi din primii km si sa ma bucur de un ritm bun. Ziua secunda a fost una grea, in care a trebuit sa ne gestionam micul avans si sa facem o cursa tactica pentru a ne pastra prima pozitie pana la final. Ritmul a fost unul sustinut pana pe ultima proba speciala si am terminat bucuros prima intrecere pe macadam, bifand cu aceasta ocazie si prima victorie de etapa (CNR) dupa o pauza de 5 ani… (Banat 2012). La Bacau am pornit din pozitia de lider al clasamentului provizoriu dupa 3 etape si urma sa avem o lupta grea pentru a ne pastra in continuare acest loc. Desi imi place maxim pe macadam, nu ma simt deloc confortabil pe noroi, sau cel putin nu ma simteam pana acum… pentru ca (se pare) R5-ul este placut chiar si pe o aderenta foarte scazuta. Asteptam insa cu mult interes probele de sambata din zona Moinesti pentru a creste evolutia. A fost un raliu reusit, in care ne-am atins obiectivele si am vazut ce si unde mai trebuie lucrat. Suntem deja in zona de “reglaje fine” si sper sa continuam progresul chiar daca acum urmeaza o noua runda pe asfaltul Harghitean…

RallyMax: Cum vei aborda a doua jumatate a sezonului? Ce planuri concrete aveti la cele trei etape ramase de disputant?

Vali Porcisteanu: Mai sunt trei etape pana la final, adica destul de putin… Campionatul inca e deschis si putem incerca sa luptam pentru un posibil titlu. Tragand linie pana in acest moment sunt multumit de ce am obtinut, atat in clasamentul rezervat pilotilor cat si in cel al echipelor. Atat eu cat si DTO RT suntem la doar cateva puncte fata de prima pozitie si asta va face ca finalul de sezon sa fie animat si disputat pana la ultima “intalnire” de la Sibiu. Indiferent de ce va fi la final de 2018 sunt extrem de mandru de evolutia colegilor mei, dar si a noastra ca echipa. Ma bucur ca impreuna putem tinti cea mai inalta pozitie si ca deja (dupa putin timp de “activitate”) putem emite pretentii serioase. Fiecare dintre noi va incerca sa obtina maximul de puncte, atat pentru echipaj cat si pentru echipa.

RallyMax: Ce a fost de apreciat la raliurile desfasurate pana in prezent? Ce asteptari ai de la Harghita, Iasi si Sibiu?

Vali Porcisteanu: Pana in acest moment s-au disputat trei etape care au contat ca si evenimente “FIA”. Trebuie sa vedem cat mai multe etape de acest gen si sa avem la start cat mai multi piloti straini. Transmisiunile TV in direct au fost extrem de importante pentru promovarea sportului cu motor si fiecare organizator trebuie sa inteleaga cat este de important. Ei trebuie sa faca in asa fel in cat evenimentul sa ajunga in privirile unui numar mare de oameni.


Sursa:rallymax.ro, raliulharghitei.ro
Sursa video/foto Facebook DTO Tellur Rally Team