Noul director vrea să crească nivelul de calitate al serviciilor publice

Schimb de generații la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Argeș. Economistul Petre Cojocaru își începe pensia pe 24 ianuarie, așa că predă ștafeta, iar din 25 ianuarie, își intră în pâine Ioan-Lucrețiu Tudor. Deși zvonistica îl dădea ca succesor pe adjunctul Dorin Falcă, ordinul ANAF emis la 19 ianuarie a stabilit foarte clar că, cel puțin șase luni, Lucrețiu Tudor va exercita atribuțiile funcției de șef al AJFP Argeș. 


Are o experiență de 10 ani în ANAF, debutul său în această carieră fiind la Garda Financiară, unde a rămas până când s-a desființat  structura, în 2013. La acel moment, a dat concurs pe post și a devenit inspector antifraudă în cadrul Direcției Regionale Antifraudă Alexandria, cu competență pe zona Sud-Muntenia, inclusiv pe Argeș, rămânând astfel conectat la dinamica județului. A parcurs toate gradele și treptele profesionale în cadrul acestei instituții, de la debutant la grad profesional superior obținut în 2016. 

 Ce priorități v-ați trasat în calitate de șef al Finanțelor Argeș?
- Îmi voi prelua mandatul abia pe data de 25 ianuarie, așa că nu aș putea să vă ofer foarte multe detalii. Cu siguranță voi urmări îndeplinirea directivelor ANAF, respectiv creșterea gradului de colectare a taxelor și a impozitelor prin îmbunătățirea și eficientizarea colectării și îmbunătățirea relațiilor dintre Fisc și contribuabili, prin creșterea gradului de încredere al acestora în instituție. 
 Vă așteaptă un an cu noutăți fiscale, ce abia au început să se aplice, precum split TVA. Cum anticipați că va fi situația?
- Cunosc întreaga echipă cu care am colaborat foarte bine. Știu că voi fi înconjurat de oameni profesioniști, iar aici mă refer atât la directorii adjuncți, cât și la șefii de servicii, care, conform rezultatelor obținute, și-au îndeplinit întotdeauna sarcinile trasate. Sunt oameni cu foarte multă experiență, care lucrează de mulți ani în sistem, și sunt convins că, în acest an greu, din punct de vedere al modificărilor fiscale, vom face echipă bună și vom avea rezultatele dorite. 
 Cu ce gânduri porniți la acest nou drum?
- Îmi doresc o administrație financiară modernă și eficientă, orientată în permanență către creșterea calității serviciilor publice. Principiile după care îmi ghidez activitatea sunt profesionalismul, imparțialitatea și transparența, necesare pentru a crește încrederea contribuabilului în instituțiile statului. 
 

 

Sursa: Saptamanalul Ancheta