Mai multe locuri la şcoli profesionale pentru absolvenţii de clasa a VIII-a

Anul acesta, elevii de clasa a VIII-a află cu doar o săptămână înainte de încheierea anului şcolar câte locuri sunt disponibile la liceu şi la şcoala profesională. Abia săptămâna trecută, la final, Ministerul Educației a trimis către Inspectoratul Școlar planul de școlarizare detaliat, cu cifrele de școlarizare repartizate pe licee și școli profesionale. ISJ Argeş era în pregătirea broşurii cu datele de admitere la liceu în anul 2019-2020, în judeţ, şi avea speranţa ca săptămâna aceasta să o difuzeze. Aşa cum s-a anunţat şi la nivel naţional de către ministrul Ecaterina Andronescu, au fost reduse locurile la liceu şi crescute cele din învăţământul profesional. 

La finele săptămânii trecute, când încă nu se stabiliseră clar cifrele de şcolarizare, inspectorul şcolar general, Dumitru Tudosoiu, ne-a declarat că încă nu are ceva concret.

„Din 191 de clase de a IX-a, 55 sunt în învăţământul profesional. Am plecat de la 6 clase în 2012, iar în 2018 am atins un vârf, cu 29, iar acum am cerut 55. Dacă mai zice cineva că nu sprijinim mediul economic şi că nu asigurăm noi, şcoala, front de lucru de formare pentru copii ca să se pregătească pentru muncă, deoarece nu mai avem muncitori şi importăm din Vietnam, înseamnă că nu sunt atenţi la ceea ce facem, la câte clase am dat în sistem. 
În al doilea rând, e momentul ca prin această alocare de clase să creăm o ştachetă, invizibilă, pentru intrarea la liceu. Să nu ne mai ducem cu copiii care nu sunt preocupaţi de şcoală, nu participă la evaluare, cu medii de 1, 2 sau 3, în clase de liceu, deoarece este clar că acei copii nu vor lua nici bacalaureatul. Nu toată lumea la liceu! Mi se pare stupid! Cam astea sunt cele două ţinte pe care le-am avut şi discutat periodic, cu colegii mei directori din judeţ”,
ne-a explicat inspectorul general, Dumitru Tudosoiu. 

 


În 2018, la liceu s-a intrat şi cu media 3, iar de câţiva ani, de când procentele de promovare la bacalaureat sunt foarte scăzute, s-a pus problema de a ridica, într-un fel, baremul de admitere în liceu. Astfel, prin creşterea locurilor la profesional, se reuşeşte acest deziderat. 

Sursa: saptamanalul ancheta