Doi tineri din Argeș, afacere de succes cu dulceață! Au clienţi din toată România

Mihai (34 de ani ) şi Alexandra Zaharia (30 de ani) au renunţat în urmă cu şase ani la joburile pe care le aveau în corporaţii pentru a produce dulceţuri artizanale din fructele din livada lor. Cei doi deţin Bunicel.ro, o afacere socială de familie cu angajaţi din mediul defavorizat, scrie adevarul.ro. Printre reţetele inedite, se numără dulceaţa de lapte şi dulceaţa-unicorn, care va fi lansată din toamnă.

Mihai Zaharia a terminat Facultatea de Transporturi din Universitatea „Politehnica” Bucureşti, secţia Inginerie Electronică. În 2013 a renunţat la jobul pe care-l avea la o multinaţională şi s-a apucat să facă gemuri şi dulceţuri pe care le vinde, în cea mai mare parte, pe Internet. Soţia sa Alexandra, este absolventă de ASE. „Am avut şi eu şi soţia mea copilării foarte fericite, cu vacanţe de vară la bunici. De la aceştia a venit şi pasiunea pentru dulceţuri”, a declarat tânărul antreprenor pentru adevarul.ro.
Mihai Zaharia moştenise de la bunicii săi o livadă, o casă şi un teren în oraşul Costeşti, din județul Argeş. „Am dorit să valorificăm fructele din livada de 1.200 mp, unde cresc în principal meri şi pruni. Când am început afacerea în 2013, nu aveam nimic planificat, nu aveam o strategie conturată. Nu ştiam despre procesare, fructe, avize. Ne-am dorit să vedem dacă există interes pentru produsele noastre. Am dorit să facem totul progresiv”, povesteşte Mihai.


Investiţia iniţială a fost în 2013 de câteva mii de euro, pe care i-au investit în spaţii de producţie, ustensile şi materie primă.
„La început produceam dulceţurile în curte, la ceaun. Nu am făcut împrumuturi la bancă. Am făcut investiţii în casă pentru a o transforma în spaţiu de producţie. În primul an am produs 1.200 de borcane de dulceaţă şi le-am vândut pe toate pe Internet. În următorul an am ajuns la 3.600 de borcane produse”, mai spune Mihai Zaharia, citat de adevarul.ro.

Anul trecut au fost vândute 20.000 de borcane de dulceţuri. Cifra de afaceri a crescut şi ea constant, de la 20.000 de lei în 2016, la aproximativ 60.000 de lei în 2018. Până acum, investiţiile făcute se ridică la câteva zeci de mii de euro, iar în perioada următoare cei doi tineri intenționează să acceseze fonduri europene pentru utilaje.

Prima reţetă produsă a fost cea de dulceaţă de nuci verzi, asta şi deoarece Alexandra Zaharia era fan al acestui produs. Acum, cei doi tineri au zece sortimente de dulceață. Cel mai ieftin borcan de dulceaţă costă 12,9 lei.
Dulceţurile fabricate la Costeşti nu au aditivi sau îndulcitori. „Încercăm să reducem şi procentul de zahăr, iar în maximum 10 ani vrem să facem produse fără zahăr, produse sănătoase. Suntem foarte pasionaţi de gătitul sănătos, iar fetiţa noastră este prima care testează produsele”, spune Mihai Zaharia.


Cum e dulceaţa-unicorn?

Dulcețurile făcute de Alexandra și Mihai Zaharia sunt vândute pe Internet, dar și la târguri şi prin magazinele cu care colaborează cei doi tineri antreprenori.
”Sunt multe comenzi de la românii stabiliţi în diferite ţări din Uniunea Europeană, în special din Belgia, Olanda şi Luxemburg. Avem clienţi din toată România. În acest an am avut o comandă de 800 de borcane de dulceaţă de nuci verzi de la o firmă de la noi din ţară”, spune Mihai Zaharia, citat de adevarul.ro. Cel mai vândut sortiment, cu 60% din vânzări, este dulceaţa de nuci verzi, urmată de dulceaţa de ardei iute.

Un produs inedit ce se bucură de succes este dulceaţa de lapte şi ciocolată neagră. Din această toamnă, vor lansa pe piaţă un produs original şi cu care speră să aibă mare succes în special în rândul tinerilor. Este vorba de dulceaţa-unicorn, jumătate roz, jumătate violet. Ca bază va fi dulceaţa de lapte. La jumătate din reţetă se adaugă puţină sfeclă roşie, iar la cealaltă jumătate se adaugă afine.

Sursa: Adevarul.ro