SCANDAL ÎN CAPITALĂ! Logo-ul Bucureștiului -  plagiat?

Scandal monstru în capitală. Subiectul central vizează logo-ul Bucureștiului.
În acestă perioadă s-a desfășurat un concurs penru a propune un concerp grafic resprezenativ pentru capitală.
Câștigătorul concursul a fost Narcis Teodor Lupou, un designer timișorean în vârstă de 32 de ani. Premiul cel mare, în valoare de 50.000 de lei, a reprezentat cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată de timp și spațiu, pe orice suport material și în toate modurile.

CITEȘTE ȘI ... S-a lansat www.erovinieta.ro - portalul electronic pentru achitarea rovinietei!


Câștigătorul concursului a fost stabilit ieri, ulterior, purtătorul de cuvânt al grupului liberal din Consiliul General al Municipiului București, Ciprian Ciucu, solicitându-i primarului general, Gabriela Firea, să nu valideze concursul pentru stabilirea unui logo al Capitalei, motivând că lucrarea ar fi un plagiat.
Mai exact, imaginea logo-ului este foarte asemenătoare cu cea a orașului Taipei, constând dintr-o floare cu patru petale, fiecare dintre aceste petale reprezentând o inimă stilizată, redată în culorile roșu, galben, verde sau albastru. Această floare simbolică are și o tulpină, element care nu se regăsește în sigla desemnată drept câștigătoare a concursului organizat de Primăria Capitalei.
Potrivit câștigătorului concursului, conceptul grafic propus a avut drept catalizatori diverse repere vizuale și simboluri, ancorate adânc în istoria culturală a orașului, în cultura populară universală, dar și în dezideratele administrației locale actuale.


Comunicatul Primăriei Municipiului București:

„În urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare dintre logo-ul declarat câștigător al concursului organizat de Primăria Capitalei și unul dintre logo-urile orașului Taipei, organizatorii au luat decizia descalificării lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou.

Facem precizarea că toți participanții la concurs au declarat pe propria răspundere că lucrările prezentate sunt originale.

Juriul va desemna în perioada imediat următoare un alt câștigător, variantă prevăzută de Regulamentul concursului.

Regretăm situația creată și, chiar în varianta foarte probabilă că nu este vorba de un plagiat, Bucureștiul nu poate avea un logo reprezentativ atât de asemănător cu al altui oraș.

La finalul concursului, vom publica toate lucrările înscrise în concurs și validate de secretariatul tehnic”.

La acest concurs s-au încris 230 de proiecte, fiind validate doar 204.
Criteriile de selecție au fost:
- relevanta pentru tema concursului;
- design atractiv;
- riginalitate (imbinarea elementelor care imbina traditia istorica a Bucurestiului cu tendintele actuale);
- functionalitate (vizibilitate si lizibilitate, sa fie usor recognoscibil, sa poata fi imprimat si pe suprafete mici fara sa se piarda detalii esentiale);
- adaptabilitate (sa permita declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale).

Din juriu au făcut parte Prof. Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, sectia de Arte, Arhitectura si Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucuresti; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafica al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, Vicepresedinte Uniunea Artistilor Plastici; Dochita Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO"; Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas"; Corina Vintan, managing partner "Links Associates"; Mirel Palada, sociolog, dar și primarul general Gabriela Firea.